Lidmaatschapsovereenkomst

Lidmaatschapsovereenkomst Scouting St. Franciscus Wijchen

Onderstaande lidmaatschapsvoorwaarden dienen te worden nageleefd door zowel de leden als de vrijwilligers van Scouting St. Franciscus Wijchen. Met 'leden'of 'lid' wordt in het vervolg gedoeld op de eigenaar van het lidmaatschap, de betaler van de contributienota. Met 'vrijwilliger' wordt gedoeld op elk individu dat (op vrijwillige basis) werkzaam is bij Scouting St. Franciscus Wijchen.

1.      Algemeen

1. Scouting is voor iedereen, met als doel een afwisselende vrijetijdsbesteding te bieden waarbij iedereen gelijke kansen krijgt om zich te ontwikkelen.
  2. Onze groepen maken gebruik van de blokhutten aan het St. Jorispad, Waszinkweg en de ScoutingArk aan de Loonse Waard. Kampeer- en spelmateriaal worden door leden en vrijwilligers onderhouden en beschikbaar gesteld.
  3. Voor nuttigen van alcoholische dranken gelden uiteraard de landelijke regels. Kaderleden zullen nooit voorafgaand aan of tijdens het groepdraaien alcohol of drugs gebruiken.
  4. Roken door jeugdleden is niet toegestaan. Roken door kaderleden gebeurt nooit in het bijzijn van jeugdleden.
  5. Informatie delen over groepsbijeenkomsten en kampen gebeurt ook via social media. Daarbij kunnen foto’s worden gepresenteerd. Foto’s dienen altijd zorgvuldig en met respect voor elkaar te worden geselecteerd.
  6. Scouting St. Franciscus en haar kaderleden (leiding) worden niet (hoofdelijk) aansprakelijk gesteld voor kosten en schade die het gevolg zijn van het al dan niet inschakelen van medische hulp tijdens scoutingactiviteiten.
  7. Vrijwilligers dienen zich te houden aan de richtlijnen gesteld in het Groene Boekje.
  8. Scouting St. Franciscus behoudt zich het recht om de lidmaatschapsovereenkomst en het privacybeleid aan te passen. Leden en vrijwilligers worden hiervan op de hoogte gebracht.

2.      In- en uitschrijving

1. Het aanmelden van nieuwe leden kan via ons online lidmaatschapsformulier op www.scoutingwijchen.nl/lid-worden.
  2. Het lidmaatschap gaat in op het moment dat het lidmaatschapsformulier wordt ingediend.
  3. Het lid is verantwoordelijk voor het tijdig inschrijven.
  4. Bij ontijdig inschrijven kan contributie met terugwerkende kracht geïnd worden.
  5. Alvorens het lidmaatschap ingaat mag het lid drie maal bij een groepsopkomst komen proefdraaien.
  6. Het beëindigen van het lidmaatschap is mogelijk door een mail te sturen naar ledenadministratie@scoutingwijchen.nl.
  7. Het lid is verantwoordelijk voor het tijdig beëindigen van het lidmaatschap.

Voor het laatst gewijzigd: november 2018