Pivo's

De Pivo's

Allereerst hartelijk dank voor je bezoek aan de Pivo's.
We begrijpen maar goed dat het woord Pivo al de interesse opwekt, de eerste hit op Google levert namelijk al de verwijzing aan bier op.

Nu is het niet zo dat we een bier drinkende groep hang 30-ers zijn, maar we zijn het gerstenat ook niet schuw. Eigenlijk is het een grote drijfveer voor onze groepsactiviteiten, want ja wat houden de groepopkomsten van de Pivo's nu eigenlijk in?

Groepspkomsten? Nee we hebben allemaal wel onze scouting roots vanuit de jongeren groepen, sommige vanaf de Bevers, maar vaste groepopkomsten draaien we niet meer. We laten ons gezicht regelmatig zien tijdens de diverse verenigings -activiteiten, -acties en zijn nog actief op de achtergrond van het groepdraaien van de andere speltaken.

Maar wat doen jullie dan nog wel? We hebben het als een traditie in het leven geroepen om minimaal 1x per jaar op 'zomer'kamp te gaan bij voorkeur naar een land waar we als groep nog niet zijn geweest (het lands Pivo nog niet hebben getest). De organisatie daarvan wordt door 2 van onze leden gedaan en wisselt jaarlijks. Iets wat in lijn ligt met de aanpak bij de Explorers en de Wilde Vaart, alleen dan hebben zij begeleiding.

Daarnaast kan het voorkomen dat er een weekendkamp of Pivo momenten geprikt worden door het jaar heen met wisselende activiteiten.

Ook hopen we dat onze Pivo verhalen de huidige Explorer en Wilde Vaart groepen bij elkaar weten te houden om eenzelfde mooie ervaringen te mogen beleven.
  • Bijeenkomsten: afwisselend
  • Contributie: €176 per jaar