Scouts

De Scouts

Leuk dat je interesse hebt in de Scouts!!

Wij zijn een gemengde groep van jongens en meisjes tussen de 11 en 15 jaar, samen vormen wij een hechte groep. Onze groepsavond is elke vrijdagavond van 19:00 - 21:00. Wij nodigen je graag uit om tijdens drie opkomsten vrijblijvend te komen kijken.

Tijdens de opkomsten hebben we verschillende programma's waarin je onder andere bezig zult zijn op sociaal, sportief en creatief vlak. Kortom, je zult op vele vlakken worden uitgedaagd.

Hieronder volgen enkele voorbeelden:
  • We bouwen en pionieren bruggen, keukens en andere projecten. We hebben zelfs een keer een jacuzzi gemaakt.
  • We spelen strategiespellen in het bos waarbij je moet rennen en samenwerken met als doel om te winnen met je patrouille (groep).
  • Je leert ook allerlei tochttechnieken, zoals onder andere het werken met kompas en GPS. Dit kan van pas komen wanneer je ergens wordt gedropt en de weg zelfstandig terug moet vinden.
  • Er zijn ook andere technieken waar wij mee aan de slag gaan, zoals bijvoorbeeld vuur leren maken.
We gaan met de Scouts drie keer op kamp, bestaande uit twee weekendkampen en één zomerkamp. Het eerste kamp is in een blokhut en de andere twee kampen gaan we met de tenten weg. Het zomerkamp is het absolute hoogtepunt van het jaar! Kortom genoeg uitdaging!!!

Meld je snel aan, dan zien we jou graag bij een van onze opkomsten.

Groetjes namens alle Scouts!
  • Landtak
  • leeftijd van 11 t/m 15 jaar